Από τις σπηλιές στο TikTok

Μια σύντομη εξιστόρηση της ανάγκης του ανθρώπου για επικοινωνία

ISBN978-960-02-4416-8
Σελίδες134
Έτος πρώτης έκδοσης2024
Έτος τρέχουσας έκδοσης2024
Βάρος (g)187
Επιμέλεια κειμένωνΤέτη Παλαιοθοδώρου
Σχήμα 14 x 21

9,54

Σε απόθεμα

Η ανθρώπινη επικοινωνία έχει περάσει από μεγάλες αλλαγές, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ο Αριστοτέλης είχε επισημάνει ότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του κοινωνικό και πολιτικό ον, τονίζοντας την έμφυτη ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία. Αυτή η ανάγκη δεν έχει αλλάξει, όμως ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται ο άνθρωπος έχει μεταμορφωθεί με την πάροδο του χρόνου. Σήμερα, η επικοινωνία λαμβάνει χώρα κυρίως μέσω ψηφιακών πλατφορμών, όπως το TikTok, όπου, αντί για πραγματικό διάλογο, πολλές φορές κυριαρχεί ο «θόρυβος» και η έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου. Η σύγκριση με την Αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα είναι αναπόφευκτη: οι άνθρωποι είναι πλέον «αλυσοδεμένοι» στις οθόνες τους, ζώντας σε νέες, ψηφιακές σπηλιές. Η τεχνολογία μάς παρέχει αμέτρητες δυνατότητες για επικοινωνία, όμως συχνά αυτή η επικοινωνία είναι επιφανειακή και στερείται βάθους.

Το βιβλίο Από τις σπηλιές στο TikTok κάνει μια σύντομη αναδρομή στην εξέλιξη της ανθρώπινης επικοινωνίας, από τις τοιχογραφίες στις σπηλιές έως τις σημερινές ψηφιακές σπηλιές των κοινωνικών δικτύων. Στις σύγχρονες αυτές σπηλιές, κυριαρχούν ο τοξικός λόγος, η παραπληροφόρηση και η έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου. Παρά την τεράστια τεχνολογική πρόοδο, το κεντρικό ερώτημα παραμένει: γιατί, σε μια εποχή που μπορούμε να επικοινωνήσουμε με συσκευές που βρίσκονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, αδυνατούμε να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά με τον διπλανό μας;

Συγγραφέας

Μαυρίδης Γιώργος

Μαυρίδης Γιώργος

Ο Γιώργος Μαυρίδης γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1989 και είναι απόφοιτος του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του ΑΠΘ, καθώς και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με αντικείμενο Media and Communication Studies: Culture, Collaborative Media and Creative Industries από το Malmö University της Σουηδίας. Ασχολείται επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία, την επικοινωνία και το marketing από το 2010.