Ερευνώντας την ποιοτική έρευνα

ISBN978-960-02-4108-2
Κωδικός βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ122086449
Σελίδες196
Έτος πρώτης έκδοσης2023
Έτος τρέχουσας έκδοσης2023
Βάρος (g)405
Σχήμα 17 x 24

12,72

Σε απόθεμα

Κωδικός προϊόντος: 008995 Κατηγορίες: , ,

«Όλα ξεκίνησαν όταν κατά τη μελέτη της βιβλιογραφίας για την κατανόηση εννοιών για τη συγγραφή ορισμένων άρθρων μας, στα οποία υιοθετούσαμε την ποιοτική μεθοδολογία, τα αποτελέσματα των αναζητήσεών μας ήταν πολλές φορές, αν όχι αντικρουόμενα, αρκετά διαφοροποιημένα μεταξύ τους. Θεωρήσαμε ότι η δική μας «προσωρινή» έρευνα επί του προβληματισμού μας περί του «τι-είναι-τι» έπρεπε καταρχάς να μοιραστεί. Συν τω χρόνω δε, δεν ήταν πια προσωρινή. Καταπιαστήκαμε με όσα διαβάζαμε σε βιβλία, άρθρα, με όσα συζητούσαμε με φίλες/ους συναδέλφισσες/ους μας, με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας. Καταλάβαμε και λάβαμε το μήνυμα πως και άλλες/οι αντιμετώπιζαν παρόμοια ζητήματα. Και κάπως έτσι, ξετυλίγεται το νήμα της απαρχής και της ιστορίας αυτού του βιβλίου…»

Η ποιοτική έρευνα είναι σε μεγάλο βαθμό συνυφασμένη με τις συνεντεύξεις και οι συνεντεύξεις, με τη σειρά τους, είναι πολλών (αγαπημένων) ειδών και έχουν πολλές ονομασίες και πολλά χαρακτηριστικά στοιχεία. Όσον αφορά δε τα ηθικά ζητήματα και τις προκλήσεις, που τις αφορούν, και το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο εντός του οποίου πραγματώνεται η έρευνα, οι προβληματισμοί των ερευνητριών και των ερευνητών πολλαπλασιάζονται (κι εμείς επιχειρήσαμε να τα/τις παραθέσουμε).

«Μια αληθής κι αγαπημένη ρήση που έχει γραφτεί και την επαναλαμβάνουμε συχνά στις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας είναι ότι τα είδη (οι τύποι) των συνεντεύξεων μπορεί να είναι τόσα όσα και οι βιβλιογραφικές πηγές, στις οποίες θα περιηγηθούμε προκειμένου να το διαλευκάνουμε (Cohen, Manion, & Morrison, 2008. John Mason, 2002)».

Το ίδιο ισχύει και για την ανάλυση των συνεντεύξεων και τα είδη της. Για αυτό και εμείς προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε/οργανώσουμε τις διάφορες απόψεις των ειδικών επιστημόνων σε πίνακες, προκειμένου οι αναγνώστριες και οι αναγνώστες να διευκολυνθούν και να μπορέσουν να επιλέξουν. Τέλος, αναρωτηθήκαμε πώς σύγχρονες εκφάνσεις κι εκδοχές της τεχνολογίας, όπως τα λογισμικά, μπορούν να συνεπικουρήσουν στην επεξεργασία των δεδομένων αλλά και την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.

Καλή ανάγνωση και τύχη!

Συγγραφέας

Δεδότση Σοφία

Η Σοφία Δεδότση (PhD) είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Σπούδασε στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Πάτρας, έλαβε τον μεταπτυχιακό της τίτλο (MSc in Advanced Social Work) από το Cardiff University (UK) και το διδακτορικό της δίπλωμα από το University of Manchester (UK) στην εκπαίδευση στην κοινωνική εργασία και την αντι-καταπιεστική πράκτική. Έχει εργαστεί ως κοινωνική λειτουργός σε δομές παιδικής προστασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο (2007- 2010) και συμβουλευτικής υποστήριξης σε οικογένειες στην Πάτρα (2014-2015). Έχει διδάξει επί σειρά ετών σε διάφορα Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας στην Ελλάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει διακριθεί με τον τιμητικό τίτλο Advanced Award in Social Work από το PQ Consortium for Wales (2009) και υπήρξε εκλεγμένο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του European Social Work Research Association (ESWRA), κατά την περίοδο 2014- 2019, όπου ανέλαβε και τη θέση της Αντιπροέδρου (2017-2019). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την αντι-καταπιεστική κοινωνική εργασία, την κοινωνική πολιτική και τις κοινωνικές υπηρεσίες και τη μετανάστευση.

Κούρτη Ζωή

Η Ζωή Κούρτη είναι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Κρήτης). Το Μεταπτυχιακό δίπλωμα της από το Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχει τίτλο «Πληροφορική και Υπολογιστική Βιοϊατρική», κατέχει εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Διαπολιτισμική και Οικονομική Εκπαίδευση και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εργάζεται αρκετά χρόνια ως Νηπιαγωγός και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη Μεθοδολογία της Εκπαιδευτικής Έρευνας, την Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση και την Υπολογιστική σκέψη.

Μιχαλακόπουλος Χρήστος-Απόστολος

Ο Χρήστος-Απόστολος Μιχαλακόπουλος είναι καθηγητής Πληροφορικής απόφοιτος του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (Τμήμα Πληροφορικής) και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Έχει εργαστεί στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα ως Πληροφορικός. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει το μάθημα της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην «Πληροφορική και Υπολογιστική Βιοϊατρική» και υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών και τις εφαρμογές τους, στην εκπαιδευτική και στην ερευνητική τους διαδικασία κι εκδοχή.

Παρασκευοπούλου-Κόλλια Ευφροσύνη-Άλκηστη

Η Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια σπούδασε στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Ε.Κ.Π.Α.), έλαβε τον μεταπτυχιακό της τίτλο (MA in Educational Studies) από το University of York (U.K.) και το διδακτορικό της δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Κρήτης στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Φ.Κ.Σ.). Έχει εκπονήσει τρεις μεταδιδακτορικές έρευνες στη Διδακτική και τις Τ.Π.Ε. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και από το 2009 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Τμήμα Μαθηματικών και Τμήμα Φυσικής) σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στα Παιδαγωγικά, στις Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, στη Μεθοδολογία της Εκπαιδευτικής Έρευνας, στη Διδακτική των Επιστημών και στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.